diumenge, 16 d’octubre del 2011

Potimarron


La M-Jo el divendres em va regalar la meitat d'un Potimarron! Jo no n'havia menjat mai cap. És com una carabassa, però en forma de ceba enorme... Té una closca dura i taronja, i a dins, és com un meló: al centre hi té les llavors envoltades d'una carn filamentosa que no es menja, i la vora, que és carnosa i de color taronja, és la part que es menja. Com que no tinc massa ingredients aquí al pis, i no he pogut fer una melmelada ni un pastís... el que he fet ha sigut un puré! L'he tallat a trossos, i l'he posat a bullir. De seguida, he començat a sentir una olor deliciosa... Ha trigat ben poc a estar toveta i l'he tastat quan encara estava calentona: quin gust tan i tan bo! Sí que té gust a castanya, com el seu nom indica "marron" és un altre nom per "chataigne", és a dir, castanya. Té un gust boníssim, de tardor... Me'l menjaré amb molt de gust per sopar. En teoria s'hi hauria de posar una mica de "la vache qui rie" o "caserios", vaja, però no en tinc... Així que amb un raig d'oli ja anirà bé. Ja és prou gustosa ella! No sé si en tenim per Catalunya? Algú ho sap?
Bon inici de setmana! A mi m'espera una setmana divertida: dilluns i dimarts al lab, i de dimecres a divendres, tinc un congrés de reologia... Ara m'estic preparant l'oral! Quina por, quins nervis! I cap de setmana... Potser tinc una visita sorpresa =)