divendres, 1 de juliol del 2011

Avui m'han dit que no podia marxar del laboratori, perquè ja en formava part... La Marie-Jo ha canviat el cartell que hi ha a la porta del laboratori (crec que us el vaig posar al principi de maig en un post) i mireu mireu:


Els tres primers són els tres professors permanents, la Marie-José, en Jean-Luc i l'Andréea; després hi ha la secretària, la Denise, després els dos tècnics de laboratori, en Lionel (el que m'ho arregla tot) i la Mélanie (que em fa totes les anàlisis de SAXS), i després els dos doctorands: en Jonathan i jo! Que bonic! També m'han demanat si volia començar una altra tesi al setembre, per quedar-me tres anys aquí... I no sé què fer eh! No, és broma, en principi no. Però el que m'estic plantejant és que com que l'any que ve vull fer una altra estada, no sé, és una opció tornar aquí... Ja veurem. Volia anar a Estats Units, però és veritat que seria començar una cosa diferent de nou, i llavors la meva tesi ja seria un mix-re-mix de tot arreu! M'ho haig de pensar. De moment, el que és segur, és que fins al 30 de juliol estic aquí, i després al setembre hi torno per tres mesos més.

Avui he obtingut resultats molt prometedors al laboratori (potser per això estaven tan contents tots), i segurament farem una publicació amb els resultats. Encara hem de fer altres experiments per comprovar coses i tot plegat, però sembla que anem pel bon camí... Ja es veurà. A part, també he començat a fer síntesi orgànica, per hidrofobitzar un tensioactiu massa hidròfil... He fet una reacció amina+àcid carboxilic=amida, amb uns agents que ajuden a l'enllaç. De fet, encara no està acabat, dilluns sabrem els resultats.

I demà aniré al mercat de Nancy i a dinar amb l'Axel, productes frescos de la regió... Pinta bé. Us deixo una foto de la meva bici amb el cinema Caméo Commanderie, el meu preferit, al fons. Aquí és on l'altre dia em van forçar el cadenat (que va amb contrasenya) i el manillar, mentre era al cinema... També hi ha cabronets per Nancy...