dimecres, 4 de maig del 2011

Nancy

Buffffffffffff! Ja estic al llitet ben calentoneta! I sí, fa tres dies que ja sóc per Nancy i encara no havia dit res... Tot té una explicació: tinc Internet des d'aqeust matí! Ara us ho explico tot. O gairebé.

Vaig arribar a Nancy acompanyada dels meus pares el diumenge. Vam sortir dissabte, però vam fer nit a Dijon; així vam poder veure la ciutat i degustar el vi de la Bourgogne tan i tan bo. El diumenge vam arribar a Nancy al migdia, vam dinar (jo l'andouille típica d'aquí i una Quiche Lorraine impressionant)...



... i cap a les 19h ells van marxar enrere. I jo em vaig quedar aquí! La Marie-Jo és la investigadora amb la que treballo, i em va donar les claus del meu estudi (del qual tinc fotos i us poso). Vam deixar-hi les meves coses, que no són poques, i vam anar a peu a la universitat, que està a uns 10 minuts caminant. Em va ensenyar el laboratori. És molt guai! I després em va convidar a sopar a casa seva: tomàquet amb mozzarela i més formatges i pa! Diumenge a la nit res, descansar.

Dilluns a les 8.30h ja al lab. Aquí fan uns horaris una mica diferents, però, de fet, ja m'agraden: treballen de 8.30 a les 12-12-30, que dinen, fins a les 13.30-14h, i després, al meu lab, a partir de les 6-6.30 ja no hi ha ningú. I sopen cap a les 20h. Tot una mica més d'hora. De fet, els horaris de treballar i menjar ja m'agraden. El que no m'agrada és l'horari de les botigues: a les 19h ja estan TOTES tancades! És increïble. Així que si vols anar a comprar (menys als súpers que tanquen una mica més tard), has de sortir d'hora del lab!

A dinar anem al restaurant de centre de documentació del CNRS. És com un restaurant universitari, però està subvencionat per l'estat pels investigadors; el preu depèn del teu salari. A mi em surt per 3.87€ un plat complet i postres (pa i aigua inclòs). Per exemple: peix amb arròs i mongetes verdes + pinya i taronga; bistec amb pasta + formatge blanc. Mmmm... El menjar per tot arreu és molt bo. Avui he anat al súper i tenen un munt de coses tan bones! Que guai =)

Al restaurant, ahir, la Marie-Jo em va presentar un noi de Barcelona, l'Axel, que està fent un post-doc aquí des del juliol. Avui ens hem tornat a trobar i com que jo no tinc tele i ell mirava el Barça al final he anat a casa seva a sopar i a veure el partit. Viu en un piset petitet però molt ben situat, al centre de Nancy, i molt ben moblat i decorat. És genial. I al costat del tram, com jo, però separats mitja hora més o menys. Ara tornant amb el tram també he conegut el meu veí: un noi d'Ucraïna que es diu l'equivalent d'Eugeni en ucraïnès i que també fa la tesi aquí. Sembla bon noi.

I avui fa un fred! No plou com a Barcelona, però tela manrinera! Demà ja em puc ben abrigar! Tot i així, al solet al migdia s'hi està molt bé!

Respecte la feina, estic molt contenta! Torno a fer experiments i és genial estar de nou al laboratori, amb uns objectius clars, i amb unes persones que estan al teu costat dia a dia. Pinta bé la cosa. De la gent ja us en parlaré algun altre dia!

Booooooooooooooooona nit i visca el Barça! Cap a Wembley!

PD: A la uni tinc teclat francès... M'hi vull acostumar i no el canvio, però tela! Que lenta que vaig! Hihi!