dilluns, 23 de maig del 2011

Week-end à Paris

 Aquest cap de setmana he estat a París! Després de veure la pel·lícula de Woody Allen, encara millor. París és una ciutat molt i molt turística. Així doncs, el que cal fer és fugir dels turistes i fugir d'allà on van! I per fer això, res millor que anar-hi amb un parisenc =) que coneix bars i raconets de la ciutat ben autèntics.
 Ara bé, diumenge al migdia em vaig permetre el luxe d'anar a veure algunes coses més turístiques... Vaig passar per sota la Tour Eiffel, vaig passejar pels Champs Élysées, vaig entrar al Petit Palais on hi havia exposicions molt boniques, vaig passejar pel costat del riu Sena, per la plaça de la Concorde, per davant de l'Assemblea Nacional de des Invalides, per l'Île de Paris, on hi ha Notre Dame... I vaig poder gaudir del bon temps i d'uns cels amb uns núvols espectaculars...


 Vaig passar per la "famossíssima" Rue de l'Université... Un petit carreró per darrere del Musée d'Orsay.
 Travessar el Pont Neuf, malgrat el nom, el pont més vell de París...
 I vaig comprar el "Kusmi Tea", que m'encanta. El vaig veure de casualitat en una botigueta, i el vaig comprar... Que bo! "Fondée en 1867 par P.M. Kousmichoff et établie à Paris depuis 1917, Kusmi Tea continue comme par le passé d'offir aux connaisseurs et aux gourmets des mélanges exclusifs et des thés traditionnels de grande qualité. Distribués dans le monde entier, les thés Kusmi sont réputés pour leur goût recherché et la finesse de leur arôme". El que m'agrada a mi és el Prince Vladimir: Agrumes, vanille et épices (Mélange russe de thés de Chine aromatisés bergamote, citron, pamplemousse, vanille et épices). Tot llegint els diaris i escoltant Cat-Directe me'l prenc.
No va faltar el vi blanc i els formatges... I el TGV Nancy-París 90 minuts! Això sí, una mica caret... Realment aquí a Nancy costa arribar-hi!
PD: No faig comentaris de les eleccions, perquè tela. Però vull felicitar des d'aquí el futur alcalde de Sant Julià, Joan Carles, del partit nou creat a partir d'ERC i Independents i gent que no era militant de cap partit... Al poble, de fet, el que es vota és la gent, i no les sigles... A veure si fan una bona feina, ara!