divendres, 2 de juliol del 2010

Kinioobi, 2010/07/02


Avui us posaré algunes fotos per anar explicant com ha anat el dia i algunes curiositats.

Ahir, durant la volta que vaig fer pel barri, vaig tirar algunes fotos. Per exemple, la d'aquí al costat. És una màquina expenedora de begudes, i n'està ple pels carrers, com també de tabac (i mira que està prohibit fumar a bona part dels carrers...). Les begudes solen valer 100 yens a la màquina, que és gairebé 1 €. Tenen begudes molt estranyes, a part de la incondicional coca-cola, que és a tot arreu =).







Això d'aquí a sota és el campus de la YNU. La meva facultat és la S7-5, que està a la part sud-oest del mapa. Jo visc just al costat, però he de fer una mica de volta per entrar per la "waste-gate". Al principi sembla una mica complicat, però el camí que he de fer ja me'l sé!
Aquest edifici tan "bonic" és la meva residència. Jo visc al tercer pis (car és el número 36). Si em voleu enviar alguna cosa, l'adreça és:

Anna May
Tokiwadai House, Nº 36
79-9 Tokiwadai
Hodogayaku
Yokohama City
240-0067
Japan



Això és el que m'he trobat aquest matí quan he arribat a la uni! Un Mac m'han donat! (bé, deixat...). Mireu com és de gran, comparat em el meu preciós portàtil! I no és pas l'unic Mac que tenen, eh... Gairebé tots en tenen un. Que grans! També m'han ensenyat els laboratoris i estan molt ben equipats... Una sala amb un munt d'aparells i ordinadors (reòmetres, raigs-X, DLS, espectrofotòmetres, aparells per mesurar angles de gota i tensió interfacial, banys, balances, centrífugues...). A més, són tan ben educats tots que m'han ajudat a posar internet, tant al Mac com al meu portàtil... Hi hem estat una bona estona entre tots, perquè entre que no trobàvem l'IP, el DNS, el noséquè... Un merder... (Sí, ho heu endevinat, no som informàtics...) Però al final tot bé! Miracle!

A la una hem anat a dinar tots junts a la cooperativa de la uni, àlies menjador universitari. Tenen molts plats i pots triar els que vulguis i al final ho pagues. Jo, per exemple, avui he menjat arròs amb llenties al curry i un tros de pollastre arrebossat i amanida de soja (era com un plat combinat) i m'ha costat 441 yens (4 €). La beguda (aigua o te) és gratuïta. Abans de dinar, s'esperen que tothom hagi segut a taula, ajunten les mans i tot movent el cap endavant diuen "itadakimasu". I després de dinar, esperen que tothom hagi acabat (jo he sigut l'última, entre els palets per menjar i que em feien parlar...) i diuen "gochiso sama deshita" que vol dir "that was delicious". Molt bé. Després de treballar (avui fins a les 18 h) hem anat junts amb autobus fins a Yokohama Station, i allà hem anat a un restaurant típic d'allà, on et fan descalçar per menjar (hi ha unes taquilles per deixar les sabates) i hem menjat i begut. Moltes coses curioses per explicar. Primer, que on hem anat és a un edifici on a cada planta hi ha un restaurant (i té com 7 o 8 plantes). Es veu que els divendres és molt típic anar a beure i menjar amb la gent de la feina. Un cop allà, hem començat a demanar (bé, ells han anat demanant) i ens anàven portant el menjar. En plan tapes, i tots menjàvem de tots. I és curiós que es beuen els cubates i els cocktails enmig dels àpats. Podem dir que no separen entre primer, segon i postres i cubata, sinó que ho fan tot junt! M'ho han fet tastar tot, entre les coses que m'he apuntat:
- tako: pop (en sashimi)
- hokke: un peix
- eramame: soybeans
- tamagoyaki: una truita a l'estil japonès
- biiru: cervesa! (nama biiru: cervesa de barril)
- chizimi: una espècie de pancake salat
- ochazuke: un plat típic de sopa d'arròs amb pèsols verds i salmó o pruna
- sunagimo: estómac de pollastre (és molt dur i com un xiclet)

Aquí us ensenyo la foto del restaurant. Érem 10. Per ordre començant pel sud-est i fent la volta: Takuya, Soichiro, Taro, Tsuji, Eriko, Tawa, Anna-san (és com em diuen), Chika, Kenji Aramaki (el profe, que té 37 anys!) i Akio. El Soichiro i el Tsuji són undergraduates, i fan el projecte; el Taro, l'Eriko i en Tawa estan al primer any de màster, i en Takuya, la Chika i l'Akio estan al segon any de màster. M'han dit que no es quedarà cap a fer el doctorat, sinó que tots van a treballar. Es veu que durant el segon any de màster ja busquen feina, i ara els tres que acabaran a l'abril (a l'abril és quan fan el canvi de curs acadèmic) ja tenen feina assegurada. Per exemple, la Chika, anirà a treballar a KOW, que és l'empresa japonesa de tensioactius més gran i famosa.


Al restaurant he tastat, com no, el Shochu (got terrisa) i el Sake (got vidre). Dues begudes alcohòliques procedents de l'arròs. El Sake és com vi, i és totalment d'arròs. El Shochu s'obté d'arròs i patata i altres plantes, i és més tipus vodka. Els dos tenen un gust especial i són bastant forts!
Després de sopar hem anat a un altre pub, a beure més i encara han demanat més menjar per compartir. Mira que estan prims prims, però no paren de menjar (i beure!) A més, beuen unes begudes molt dolces també, uns cocktails amb iogurt o llet i també cocktails amb shochu que són molt bons. Hem vist el gol de Brasil contra Holanda (començava a les 11h de la nit aquí!).

I ja per acabar, els passos de vianants en forma de creu existeixen! I tots els cotxes es paren als encreuaments i passen els vianants! Impressionant!
I no, de moment no he fet cap petó (a la galta) a ningú (a cap lloc tampoc, eh malpensats...). Per presentar-se i dir-se adéu es fan petites reverències amb el cap. I he donat la mà un parell de cops i prou. No hi ha molt contacte. Jiji!

Oiasuminasai!