divendres, 16 de juliol del 2010

Preparats, llestos, ja!

Fa un parell de dies que no passen coses massa interessants. Les raons, bàsicament són dues:
a) Estic moltes hores al laboratori (i m'ho passo cada cop millor perquè les coses surten)
b) Miro molts capítols de 24 h (perquè vull acabar ja la sèrie i que em deixi tranquil·la)!
Tot i així, us podria explicar moltes curiositats del dia a dia. Avui, per exemple, és el primer cop que he vist un japonès amb forquilla! En Takuya ha dinat amb forquilla. Però, sabeu per què? Doncs perquè menjava espaguettis a la bolonyesa. Hihi. Quan mengen menjar "de fora" el mengen com "a fora".
Avui també m'he comprat un gelat, un polo de xocolata. Però era diferent dels que havia menjat sempre fins ara. Primer la forma: era com un totxo, enorme. Segon, de la part de fora era normal, però en una zona interior tenia trossos de gel barrejat amb trossos de xocolata, molt raro. M'ha dit la Chika que eren els típics d'aquí i els més barats (103 yens).
La lluna encara està més maca que mai. Aquesta foto és d'ahir, quan tornava cap a casa. Per fi cel blau!
I ahir em van donar el meu ID card de la Universitat. Quan li vaig demanar a l'Aramaki perquè em serviria, em va dir "for the police"! Quin fart de riure...
A part d'això, jo segueixo fent les meves emulsions. La foto d'aquí a sota és una emulsió que m'ha costat molt de fer! Conté cristall cúbic a la fase contínua i un 85 % de fase dispersa, aigua. I mireu que blanca i maca...

Dilluns que ve, dia 19 de juliol és festa aquí a Japó. Quan ho he preguntat, m'han dit que era una festa nacional, que era el "dia del mar". Buscant-ho per la xarxa he vist que era el dia "Umi no hi", que deu voler dir, el dia del mar. Es veu que abans la festa era el 20 de juliol, però a partir del 2003 van posar-la al 3r dilluns de julio, com altres festes, ja que així podien tenir ponts. Són llestos, eh, els japonesos! Canvien les festes de dia, així sempre els cau bé per tenir tres dies de festa seguits... La wiki diu:

"National law establishes Marine Day as a day of gratitude for the blessings of the oceans and to hope for the economic prosperity of maritime Japan. Prior to 1996, it was known as Marine Memorial Day, and was not a holiday. In 1996, it became a national holiday, with its date fixed as July 20. An amendment to the law was made in 2003 to set the holiday on a Monday.

"Marine Day" was declared a national holiday in 1995. First observed on July 20, 1996, the Happy Monday System (ハッピーマンデー 制度 Happī Mandē Seido?) legislation moved the date from July 20 to the third Monday of July from 2003."

Em recorda als Happy Mondays...

http://www.youtube.com/watch?v=7TAS0WHWlOA&feature=related

Així que, com que dilluns és festa, el dia 18, diumenge, de les 7 a les 7:40 fan uns castells de focs a prop del mar; així que suposo que hi aniré =). Tot i que els més bonics seran el dia 1 d'agost, que seran de tota la regió de Kanagawa. Al següent link hi ha una agenda del que es mou per la ciutat aquests dies:
http://www.welcome.city.yokohama.jp/eng/tourism/times/index.html

A veure com es presenta el cap de setmana... De moment molt interessant!

Futbol-Pub-Nit-Sankeien Garden-Focs artificials- i potser dilluns vaig a Kamakura; a veure si trobo el buda gegant (Daibutsu). És al costat de Yokohama i sembla que sigui una ciutat tradicional, amb molts temples i platgeta...