dijous, 1 de juliol del 2010

Mokuioobi 2010/07/01

Quan a Catalunya són les 13:46 i a Japó set hores més, escric aquest post des de la meva habitació a la Tokiwadai House, al costat de la YNU (Yokohama National Univeristy). El primer dia a Japó està passant agradablement i amb bones vibracions.
És veritat el que diuen que són gent educada i que t'ajuden en tot. I també és veritat quan diuen que anglès només el parlen els joves que estudien!
Comencem pel principi... L'avió ha aterrat a les 11:10 h però ens hem hagut d'esperar una mitja hora més dins l'avió, asseguts, perquè es veu que hi havia una emergència (algú malalt que l'han vingut a buscar). Un cop a l'aeroport, primer et fan omplir un formulari d'immigració, on et segellen el passaport, t'agafen les empremptes digitals i et fan una foto. Jo sóc un "temporary visitor" amb permís d'estada de 90 dies! Després a recollir les maletes i omplir el formulari de declaració de les pertinences i ensenyar el passaport un altre cop. Un cop a fora, un taxista m'ha indicat on comprar els bitllets d'autobus per anar a Yokohama City Terminal des d'allà davant mateix. El trajecte ha durat des de les 12:40 a les 14h. Que puntuals que són! I quan marxen, els que estan allà recollint els bitllets i tal fan reverències. Se les fan sempre per dir-se hola i adéu. Un cop a l'estació de Bus, m'esperaven dos nois estudiants de màster de la YNU. Hem arribat en taxi a la meva facultat, la S7-5 (School of Environmental and Information Sciences). Allà m'han presentat els altres estudiants de màster (en total uns 7 o 9) i el Professor Kenji Aramaki, que m'ha fet omplir uns documents per la residència. Des d'allà, la Chika, l'Akio i en Takuya m'han acompanyat a comprar menjar i a l'habitació. És una habitació molt ben equipada, amb internet, tele, aire acondicionat... i té una part comuna (cuina i lavabo) que comparteixo amb una francesa - que encara no conec - i una xinesa que ha passat a mitja tarda per aquí. He endreçat una mica les coses, m'he dutxat (sí!) i he sortit a donar una volta pel barri. És un barri molt tranquil i amb carrers amb força pendent. Hi ha casetes i botiguetes de menjar i alguns restaurants que ja he clixat. A més, està just al costat del campus universitari. Tinc 10 minuts fins a la facultat. El que encara no sé és com anar fins al centre de Yokohama o fins a Tokyo. Però ja m'han dit els meus nous amics que m'ajudaran en tot el que faci falta. Si fins i tot m'han portat les bosses fins a l'habitació! I una dona d'una botiga m'ha preguntat d'on era i quan li he dit que de Barcelona, s'ha emocionat, perquè ara la seva fill hi està en un intercanvi. En general, els venedors molt bé, però com que no entenen gaire l'anglès i jo només sé dir hola i adéu en japonès, no tenim converses gaire profundes... Jiji. Ja n'aniré aprenent.
De moment, els mots del dia d'avui són:
- konnichiwa - hola
- saioonara - adéu
- ojaioo godzaimasu - bon dia
- wakarimasen - no t'entenc
- arigatoo godzaimasu - moltes gràcies
- onegai shimasu - per favor
- sumimasen - perdó
- toire wa dokodesuka? - on són els lavabos?
- watashi no namae wa Anna desu - em dic Anna
- Barcelona ni sunde imasu - visc a Barcelona
- konbanwa - bon vespre
- oiasuminasai - bona nit
- ogen kidesuka? - com estàs?
- soro soro shitsuree shimasu - me'n vaig
- mata ashita - fins demà
- mata atode - fins ara
- sumimasenga - amb permís
I els dies de la setmana que ja aniré posant, de moment
- mokuioobi - dijous
A llegir una micona sobre Japó!
Oiasuminasai!

1 comentari:

judith ha dit...

Hola Anna!!Ets al japó??No m'extranya gens de tu, que no pares mai quieta!Ja ens aniràs explicant que tal l'experiència, perque és un país que tenim pendent de visitar!
saioonara, baby ;-)

un petó preciosa