dijous, 23 de juny del 2011

DocSciLor

Bon dia!

Avui era el DocSciLor: Doctorands de Science de Lorraine. Una trobada d'estudiants de doctorat de la regió de Lorraine. Consistia en un "mini" congrés, però amb un invitat d'honor: la medaille d'or du CNRS 2010. Cada any, el CNRS, és a dir, el CSIC francès, dóna una medalla d'or a un investigador per la seva trajectòria científica i tot això. Doncs avui l'hem tingut aquí, parlant de materials híbrids orgànics-inorgànics i les seves múltiples aplicacions i formes de preparar-los i amb uns dibuixos molt macos. També hi ha hagut una conferència d'un noi, químic, però que ara es dedica, auto-didàcticament, a la història de la ciència -però sense gaire èxit, per mi, ja que segons també diu la Marie-Jo, és com un diccionari, una biblioteca amb potes, però no aporta cap opinió personal ni cap valoració. La resta eren conferències de doctorands, i també hi havia pòsters. I les pauses cafè i el dinar excel·lents, amb bufet lliure i fondue de xocolata inclosa!

Al matí, abans (m'he llevat molt d'hora avui), he anat al TEM, al microscopi electrònic de transmissió, i he pogut observar unes imatges meravelloses del meu material! Que ben estructurat! No en poso cap aquí, perquè encara són confidencials...

Demà fem un dinar amb tots els del laboratori. Encarregarem pizzes i les menjarem tots junts al lab perquè hi ha una noia que ha arribat i una altra que se'n va. Pot ser divertit, i també vindran alguns col·laboradors de per aquí, com l'home del TEM.

I avui no celebraré pas Sant Joan. Ja estic prou cansada de tota la setmana i, a més, demà no és festa! Ja vaig sortir una mica el dia de la Fête de la musique. Increïble la gent que hi havia pels carrers de Nancy! Van tallar el trànsit al centre de la ciutat, i estava ple de concerts per tot arreu, terrasses de bars, gent bevent, gent molt rara... Vaig poder observar molt, cosa que m'encanta fer... Però jo em pregunto on es posa tota la gent els altres dies! Diuen que per aquí fan molta vida a casa. Pel temps, deu ser. Avui fa bon dia, però han caigut dos ruixats impressionants. Mai havia viscut en un lloc amb un temps tant canviant d'un segon a l'altre. Al DocSciLor avui m'he trobat un argenti i m'ha dit el mateix. Un argenti que havia fet un màster a l'UPC de Barcelona i que li encantava la ciutat!

Bé, encara estic al lab esperant que una mostra estigui a la temperatura adequada! Així que vaig a veure com està! Una abraçada i fins ben aviat!