dijous, 9 de juny del 2011

Prêt à jeter

Quantes coses que m'han passat aquests dos dies! Bé, com que normalment són vespres normalets a casona, quan faig coses fora de les comunes, són extraordinàries!

Començo per ahir. Aquest any és la segona edició de "Fesitval du Film de Chercheur", els dies 8, 9 i 10 de juny. L'any passat van fer més coses, que es repetiran cada dos anys, el format. Però aquest any  és un festival més senzill, una pel·lícula-debat ahir, un concurs aquest matí de curts escolars, i una pel·lícula-debat demà al vespre.

Doncs bé, resulta que ahir feien "Prêt à jeter", el documental que en català és "Comprar, llençar, comprar". El recomano a tothom, de veritat. I, a part de veure'l, a actuar en conseqüència! De fet, ja l'havia vist en català, feia pocs dies a més a més, però vaig pensar que 1) així practicava el francès, 2) em va agradar prou per tornar-lo a veure 3) així seria un vesrpre diferent i al centre de la ville i 4) hi hauria el productor, Joan Úbeda, català!

Així que vaig agafar la bici, i vaig arribar al Caméo St. Séb (abans que el tram! Vaig més ràpid amb la bici! De fet, tenim més o menys la mateixa velociat mitjana, però la meva és més o menys constant, mentre que la seva és més ràpida entre parades, i a les parades és zero.). Total, a les 8.30 començava. Cinema tot ple. Presentacions del director del CNRS i de la Université de Lorraine, la regió on estic. Moderadora excel·lent. Pel·lícula i posterior debat, llarg i interessant, amb un Joan Úbeda parlant un bon francès, i un altre investigador de la innovació! Vaig arribar gairebé a mitjanit a casa, però va valdre la pena!

Avui he estat molt adormida i cansada tot el dia, però he treballat molt. Algunes mostres:





 I la Marie-Jo m'ha dit abans de plegar, si volia anar a sopar amb ella pel centre. Primer hem passat per una associació de Nancy, on ella hi col·labora. És una associació per immigrant il·legals o no, que no saben francès o bé són analfabets. Va néixer al 1963, després de la guerra d'Algèria, sobretot dirigit als de Magreb, però ara hi ha de tot, xinesos, sudamericans, africans, magrebins... Per aprendre el francès, de manera gratuïta. I tots els de l'associació són voluntaris. Voluntaris per la llengua. Li he dit si feien cursos de més nivell per mi, però no hi ha hagut sort!



El restaurant es deia "Pixallits", o en francès "Pissenlits" i és espectacular. El menjar, vull dir. Molt molt bo, i molta quantitat. Un bon lloc per portar les visites. Plats francesos excel·lents i tampoc molt car. Jo he menjar un Filet Saint Pièrre à la sauce beurre avec haricots et pommes gratinées, o alguna cosa així, i de postres ens hem partit una assiette gourmande amb pastissets. Mmmm... Hem parlat de moltes coses, sobretot de la feina, la recerca, el laboratori, i altres coses, de viatges, d'aniversaris, d'associacions... Molt bé tot plegat!

Tinc una son! Ara, a més, mireu què he descobert, els indignats de Nancy! Em pensava que no n'hi havia per aquí. http://www.fsl-nancy.fr/-democratie-reelle-maintenant-a-nancy-
Ja hi trauré el cap algun dia, que a les 19h es veu que fan assemblees. 

De moment, demà a les 21h toca l'altra pel·lícula del festival. 

I booooooooooona nit! Quina son, quina son!