dimecres, 20 de febrer de 2008

Tàntal


M'estic endinsant en la mitologia grega. Fascinant tot plegat. Hi ha coses que fan pensar molt i tot, de fet, té un doble sentit que és maco de descobrir.

M'han parlat molts cops del suplici de Tàntal, i mai sabia exactament a què es referia, si bé n'havia sentit a parlar. Doncs bé, resulta que Tàntal, fill de Zeus (o Júpiter pels romans) i d'una nimfa, Plota -Zeus tenia moltes amants, encara que estigués casat amb la seva germana Hera-, era un trapella, li agradava posar-se en embolics i sempre pensava què en podia treure de qualsevol situació. Un dia va ser convidat a un gran banquet a l'Olimp i va robar nèctar i ambrosia per vendre-ho al mercat negre. El van descobrir i el van portar a l'infern -l'infern dels dolents, no els Camps Elisis dels bons-. Allà el van fer estar, sense poder-se moure, just al costat d'un arbre fruiter que tenia als peus una font d'aigua fresca. El problema era que cada cop que Tàntal, assedegat i mort de gana, s'acostava al raig d'aigua o a les branques carregades de fruita, s'apartaven sense que pogués abastar-les mai.

Això és doncs, el suplici de Tàntal: tenir ben a la vora, però sense poder-ho aconseguir, allò que un tant desitja i té necessitat. Podeu pensar en situacions en què us hi heu trobat, i segur que us en surten un munt. És bastant fotut, la veritat ;) Tot i que també és fotut tenir-ho lluny, allò que un desitja.


4 comentaris:

pol ha dit...

Pobre Tàntal... hi ha diverses versions del mite, a mi, personalment, m'agrada més la versió en què el deixaren al desert, a la vora d'un mar que cada cop que s'ajupia per beure'n aquest reculava. I en la meva opinió -ja saps com m'agrada burxar-te i veure com reacciones- diria que es refereix a allò que com més mires d'acostar-t'hi més lluny està. Com mirar de respondre una pregunta... que les respostes sempre porten a més preguntes... si saber coses és una estupidesa... a no sé que gaudeixis del trajecte. -7h Ärhus~Berlín-

i d'altra banda... tens una bicicleta increïble, em pregunto si el Sol el patrocinava ella... Sol a Alemanya! i mentrestant un dia gris... ahir ben xop per davant la boira pixanera dels pebrots... i una cursiva i una negreta i què deu ser la a
vès que vinc!

pol ha dit...

Ah per cert! El pròxim el d'Apol·lo i Dafne, que també m'encanta... si algun dia passem per Roma t'ensenyaré el que és capturar un mite en un instant.
=)
may it be

Aifan ha dit...

Tantes coses fotudes en aquesta vida... i que maques que són algunes ^^

(m'has fet recordar les meravelloses classes del batx de "cultura clàssica". crec que em llegiré els apunts com a DIVERTIMENTO, que valen molt la pena)

Unknown ha dit...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ