dijous, 2 de juny del 2011

Vacances matinals

Avui dijous és festa aquí a França. És el que en diuen Ascension. De fet, s'han estranyat quan els he dit que a Catalunya avui no és un dia festiu, perquè en principi, França és un país més laic que Catalunya (per exemple, qualsevol senyal religiós està prohibit a les escoles (creu cristiana, vel islàmic...)). I també serà festa el dilluns 13, ja que serà el Lundi de Pentecôte. Quantes festes!


Tot i així, avui em volia llevar d'hora igualment, perquè tinc feina per fer aquí a casa, i a part, també volia anar al laboratori. M'he posat el despertador a les 7h, però renoi, fins a les 9h no m'he llevat! Quina sooooooooon! Vaig anar a dormir una mica tard ahir mirant "Arròs covat  " (ja he acabat els capítols de la segona temporada, molt bonics). A part, ahir després del laboratori vaig anar amb l'Axel a fer una cervesa pel centre i a sopar. De fet, aquí a Nancy no conec ningú, i els meus vespres són tranquils, però algun dia de tant en tant va bé passejar pel centre, xerrar una estona amigablement i veure la plaça Stanislas amb els llums de l'Hotel de la Ville. 
Vam anar a fer la cervesa en una cerveseria on tenen cerveses de tot arreu i en gran quantitat. Jo vaig fer una Leffe Blonde i ell una Blanche. Després vam anar a un restaurant molt "cucu " i molt bonic just a la cantonada, amb un cambrer molt simpàtic.  




Vam estar parlant molt de tot i de res. Sobretot de la nostra vida científica també. És un crack aquest noi i se li presenta un bon futur! 26 articles a sobre, més 4 a punt d'acabar, en només 8 anys de recerca... Una tesi, una plaça d'associat, un post-doc de dos anys, i una futura plaça a Torribera? A veure si és així! Ja li he dit que quan busqui feina picaré a la seva porta! Hihi! Ell és teòric, química teòrica computacional, simulació de membranes, programació... Totes aquestes coses que per mi són molt llunyanes... Jo sóc molt més experimental. Però bé, els dos es poden complementar! 


El cap de setmana, vaig tornar a ser a París! I sí, vaig veure el Barça, però en un bar on tots eren Manchester supporters... És curiós, però ser el diferent d'un grup em fa sentir una certa vergonya.... Tot i així, cridàvem i aplaudien quan feien gols i vam marxar del bar ben contents! Un bon partit!