divendres, 11 de maig del 2012

Des del passat... (3)

I avui ja som dijous! M'he llevat també molt d'hora i he esmorzat oat meal amb poma i canyella! Com que és una cosa tan típica d'aquí, l'he volgut tastar! Molt bo. He agafat la carmanyola que em vaig prepara ahir i, pim pam, amb la bici cap a la uni. Avui feia més fred que ahir. Estava el cel tot tapat... i la Jackie m'ha dit que d'això en diuen June Gloom. Es veu que els mesos de maig i juny són els que tenen menys dies assolellats, perquè hi ha aquest fenomen de núvols i boira matinals degut al mar i als corrents marins, a canvis de temperatura de l'aire i de tot això.

Un cop a la uni, a les 8 h, no hi havia ningú! I com que no tenia claus, m'he hagut d'esperar a fora uns 20 minuts fins que la Juliana ha arribat i m'ha obert, i m'ha donat unes claus! He estat tot el dia llegint articles sobre la sílice i nanopartícules i tot això. Demà tenim una reunió a les 11 del matí i parlarem d'això. A part, ha vingut el noi informàtic i m'ha configurat el wifi, m'ha donat un cable d'internet i m'ha configurat l'impressora. Ara ja ho tinc tot a punt! Era un noi molt jovenet amb un accent americà molt accentuat! De fet, s'entén força bé l'americà. Em pensava que em costaria més d'entendre.

He donat el torró de xocolata i ametlles a l'Stucky i li ha agradat molt "That's good chocolate!" ha dit quan l'ha tastat. I l'hem posat en un plat per la gent del lab. De fet, som un grup bastant gran i encara no els conec a tots. M'han donat una llista amb els noms. Hi ha molts asiàtics, suposo que molts d'ells xinesos, però parlen molt bé l'anglès. Ja faré una altra entrada pels membres del lab! A la tarda he estat una mica amb en Damien, que feia mesures de Z-potential i DLS d'unes nanopartícules que havia fet... Però no han sortit com esperava!

A les 5 ja he marxat perquè avui volia anar a la granja! Avui és el dia de recollida de la cistella ecològica i volia passar-m'hi a veure què tal. He arribat i hi havia tot de verdura i maduixes a sobre unes taules, i he preguntat a una noia com funcionava tot plegat, i ja m'he inscrit! Tinc la meva primera cistella ecològica a casa! Hi ha molts productes que no he cuinat mai i que hauré d'aprendre. Algú s'ofereix per receptes? De fet, allà mateix ja et donen un full amb receptes i consells sobre els aliments. Ho tenen molt ben muntat. Pots fer half share o full share, si ets família. Jo he fet el half share. Hi ha una pissarra amb tot apuntat i una balança per pesar-te les coses (amb pounds!). Avui tocava:
 - 1.5 pounds de fava beans
 - 2 cistelles de strawberries (boníssimes)
 - un ramell de lacinato kale (no sabia pas què era però sembla una cosa entre col i bleda)
 - un manat de carrots
 - 0.5 pounds de mix salad
 - un cabbage head
 - un manat de turnips blancs (no sé pas què en faré d'aquests naps blancs petitons)
 - un fennel (fonoll) que tampoc sé com cuinar

 En fi, ja ho veieu, tinc moltes cosetes per menjar. Allà he parlat una estona amb en Jacob, que es dedica a criar abelles i fer mel, i amb la Trinity, que s'encarrega de les cistelles ecològiques. Hem parlat d'un curs de permacultura que es farà a la granja un cap de setmana cada mes, fins a l'octubre. Potser m'hi apunto. Diu en Jacob que n'ha fet un darrerament i que li ha fet canviar la manera de pensar. Se n'ha adonat que feia les coses malament, acceptar-ho i intentar canviar-les. No sé. Potser m'animo!

He passat per casa a deixar la bossa i he anat correnta a la botiga del costat de casa (tancava a les 6 h i eren gairebé 3/4 passats) per comprar-me unes bambes per córrer! Hi havia un home molt simpàtic que també és personal trainer, i m'ha mirat com caminava i com corria. M'ha dit que faig dues coses malament: camino amb el peu cap a fora i amb les caderes enrere. Això fa que els genolls se'm carreguin molt. Així doncs m'ha fet emprovar 3 parells de sabates per corregir els errors. Que còmodes! Al final me n'he quedat unes d'asics de color negre amb tocs acolorits verds i liles... Molt boniques! Ja estic preparada per caminar bé! I, si puc, córrer...

Un cop a casa és quan he conegut a l'italià. I també al nephew d'en Kevin, que ara no recordo com es diu, que s'ha quedat a sopar aquí i encara deu ser per aquí. És més del nord, però no trobava feina i ha baixat al sud. Ara es veu que treballa bé i es quedarà a viure a SB un temps.

La Jackie està bastant impressionada amb mi. Porto només 2 dies i ja m'ho coneixo tot! Bé, tot no, però el primer dia ja vaig escapar-me a les 7 del matí, avui arribo a casa amb la cistella de la granja... Haha. Fa bastant riure tot plegat. M'ha dit que em portarà algun dia a veure coses. Hi ha moltes coses a fer!

Bé nois, després de tot aquest gran dictat que he deixat aquí, me'n vaig a llegir una micona i descansar! Avui no he fet cap foto, però en faré! Perquè sinó els textos queden molt espessos... Però és que tenia moltes coses a dir-vos, i encara me'n deixo!