diumenge, 13 de maig del 2012

Dies de mercat i bicicleta


Avui ho farem diferent, i en comptes de tanta lletra, us posaré més fotos. La primera és del gatet de la casa, el Baby. És un gatet tan carinyós! I molt tranquil. Ell va fent la seva. A vegades se t'acosta al sofà, o entra a l'habitació a veure què faig...

Baby cat
Parlant d'habitació, aquí us ensenyo la meva vista des de la porta d'entrada. La finestra dóna al jardí de davant. El quadre és pintat per en Kevin. La calaixera i l'armari no es veuen, quedarien al costat de la finestra i a la paret davant del quadre.

Habitació!
 I parlant d'espais, una mostra del laboratori de l'Stucky. Aquest és només un dels 6 laboratoris que hi ha, tots al mateix lloc, i que es comuniquen entre ells. La foto és tirada des de la meva taula.
Lab 3622A
 Aquí us ensenyo el clauer que em va regalar la Bryshila i que utilitzo per les claus de casa, de la bici i del lab. Va bé que sigui de color groc, perquè es veu molt fàcilment quan el porto dins la motxilla!
Clauer: abella, ós, gat?
 El divendres a la tarda vaig anar a veure el Recreation Centre, que seria com un centre esportiu que hi ha al mateix campus de la UCSB. És enorme! Hi ha dos edificis molt grans amb sales de màquines, parets amb rocòdrom, pista de hockey, sales de spinning, sales d'squash... I a fora hi ha pistes de bàsquet, de futbol, i dues piscines a l'aire lliure! Potser m'hi apunto, ja veurem! Pinta molt bé i estava pleníssim de gent fent esport. Ja ho diuen que els de Califòrnia estan molt en forma!
Piscines del Recreation Centre
 El dissabte vaig anar amb bicicleta fins a Downtown Santa Barbara. Una hora vaig tardar! Però és tot recte: primer creuar l'autopista (per un pont) i després agafar Hollister Road, que s'uneix amb State Street; i aquesta és el carrer principal de SB. Per allà a prop hi ha, cada dissabte, el Farmer's market, on els grangers venen directament els seus productes. Tot feia molt bona pinta! Vaig comprar mel, formatge, i una mica de verdura. Algunes coses són caretes, com les maduixes, cireres... però algunes coses estan força bé de preu.
Farmer's market SB
 Aquí tenim el venedor de patates. Unes patatones petitones. Em van dir que no calia pelar-les, que es poden fer directament roasted or fried així amb la pell. Vaig anar al mercat amb en John, un home que llogava habitacions i amb qui m'havia posat en contacte, però al final no hi vaig anar. Tot i així, vam quedar dissabte per anar al mercat i dinar. Em va fer gràcia perquè ell i el venedor de patates van tenir una conversa una mica sobre el país, i quan vam marxar en John em va dir "This was a right-handed fascist man"... haha. Doncs no li tornaré a comprar patates! Per molt bones que siguin!
Venedor de patates
 De fet, no sabia ben bé quina edat tenia en John quan vam quedar. I encara no la sé (more than fifty), però com podeu veure aquí és força més gran que jo. Tot i així ens vam portar força bé, i em va ensenyar un munt de coses. És un home amb un esperit molt jove!
John al mercat
  Vam anar a dinar a un restaurant local on serveixen breakfasts i lunch durant tot el dia... I vaig tastar les meves primeres fries! Que bones que eren! Mmmmm... i un entrepà enorme amb turkey, bacon, avocado i gouda fos. Boníssim, però quines racions tan enormes!
Anna dinant un panini sandwich
 SB és una ciutat molt espaiosa, tot són casetes, i té un carrer principal on hi és tot: bancs, botigues, museus... Aquí tenim el museu d'art. No hi vaig entrar, tot i que vaig demanar informació i potser diumenge que ve hi aniré. Ara hi ha una exposició temporal de pintors europeus!
Museu d'art SB
 Hi ha un munt, però un munt, de referències espanyoles! Es veu que van viure aquí molts i molts anys! Molts noms de carrers - gairebé tots -, noms de llocs, gent que parla espanyol... i pintures murals i tot. Aquí en teniu una mostra.
Pintura amb aires espanyols
 Tot i així, tot està ple de banderes americanes. Algunes cases la tenen als portals, i també n'hi ha per alguns carrers, com podeu veure. Aquí feia una foto al cotxe de bombers, molt autèntic.
Cotxe de bombers
 Amb la bicicleta vaig anar fins al port, i hi ha tot un pont de fusta que s'endinsa al mar i tot. Amb la posta de sol era molt bonic. Tot i així, fa dies que els dies són molt grisos... Cada matí el cel està tapat! May gray...
Bicicleta al port
 Des del moll vaig fer aquesta foto de SB. Hi veieu també la bandera? No queda pas amagada, precisament.
Vista de SB des del moll

Moll de la fusta de SB
 Al vespre vaig anar a un concert de heavy metal... Haha. A un bar del costat de casa, amb el nebot de la família, en Jonah. Tot curiós. I vam jugar a pool i tot. Em va fer una pallissa!
I aquest matí he anat fins a El camino real - Market place, a Goleta, on també fan farmer's market els diumenges. I em queda més a prop de casa, uns 16 minuts en bicicleta. Avui, però, no he comprat res! Massa coses que tinc ja! Però m'han deixat tastar maduixes i tangerines. Parlant de tangerines, a Catalunya sempre en diem mandarines o clementines... No sé quina diferència hi ha entre aquestes denominacions, o fins i tot si n'hi ha... Pel que he vist així ràpid és que la tangerina i la clementina són varietats de mandarina. La clementina sense llavors. No sé...
Farmer's market Goleta - verdura

Farmer's market Goleta - albercocs i cireres

Farmer's market Goleta - maduixes

Farmer's market - mísica
 I per últim, us presento en Frasier, el gosset. És un gosset molt petit, que s'assembla a una guineu i a un haski i a un ós petit. De fet, es veu que és com un haski petit, i té molt pèl. És molt suau, com una catifa molt suau... Es veu que a l'estiu es mor de calor, pobret, i el rapen. Només borda quan algú entra per la porta, la qual cosa va molt bé per saber si entra algú quan estic a l'habitació.
Frasier

Bambes!



Us explicaré una altra història demà sobre el meu viatge a SB! Però això ja són figues d'un altre paner...