diumenge, 12 de setembre del 2010

Tela marinera!

Avui és diumenge, dia 12 de setembre. Des de l'últim post han passat bastants dies i moltes coses! Han sigut unes vacances genials, descobrint aquest país meravellós, el seu menjar, la seva gent, els seus temples, els seus trens...
Ha sigut un viatge tranquil, senzill, agradable. Cansat també, perquè no paràvem. Hi ha hagut moments per caminar, moments per relaxar-se a l'aigua, moments de plaer pel paladar, moments de parlar i descansar. Moments de descobrir i moments de divertir-se.
Viatjar per Japó amb el Japan Rail Pass és d'allò més còmode. Tenen una infraestructura de trens tan ben feta; amb trens ràpids i amb una freqüència tan elevada, que només cal que vagis a l'estació i de ben segur que trobaràs un tren que surt al cap de poc i cap on tu vols. Pots arribar a tot arreu. I si no és amb tren, amb autobús. La xarxa d'autobusos també és molt gran i puntual. El que sí que és veritat, tant pel bus com pel tren, és que són bastant cars, ja siguin urbans com interurbans. A vegades funcionen per un preu fix, però normalment el preu varia segons la distància recorreguda. Per exemple, un tiquet de bus a Yokohama val 210 yens, però el de metro comença amb 170 yens (fins a 4 estacions) i va pujant a mesura que vas fent més estacions.

Per buscar horaris i trens per viatjar per Japó recomano la pàgina www.hyperdia.com. Hi has de posar els llocs d'arribada i sortida i l'hora d'arribada o sortida, i et mostra el recorregut que has de seguir, les parades i els preus. A més, hi ha les opcions per marcar si vols avió, Shinkansen, trens de la JR (Japan Rail) o d'altres companyies, i mil coses més. Per exemple, un viatge de Yokohama a Beppu (al sud de Japó) amb tren val 23160 yens, dura 372 minuts i s'han de fer dos canvis. Hi ha gent que es mira molt els horaris i ho organitza molt tot, però com he dit abans, com que hi ha tants trens, es pot anar tranquil sense patir pels horaris. Això sí, diria que no circulen Shinkansen de nit, i a vegades potser és millor reservar el seient. Nosaltres vam poder seure sempre junts en tots els trens, menys en l'últim, on vam fer una part del trajecte separats perquè anava tot ple. Normalment hi ha més o menys un 40 % dels vagons que són per seients reservats i la resta pels que no ho tenen reservat.
Una altra cosa curiosa dels Shinkansen és que normalment tenen un vagó reservat per fumadors. És increïble la pudor que fan aquests vagons! Vam creuar-ne un, per anar d'un vagó a un altre, i gairebé no es podia respirar! Sort que als altres vagons no es pot!
Molts Shinkansen són utilitzats per homes/dones de negocis. Com que el seu preu és bastant elevat, no és assequible per tothom, almenys per viatjar sovint. Però les empreses que han de fer negocis entre diferents ciutats i aquestes coses sí que els són molt útils, sobretot perquè al ser tan ràpids, permeten fer una jornada laboral completa als treballadors, entre l'anar i el tornar del tren.
I què fa la gent als Shinkansen? Menjar, dormir, treballar/jugar a l'ordinador, llegir, escoltar música, estudiar música, escriure, mirar per la finestra... S'hi pot fer de tot! No posen pel·lícules, perquè fan moltes parades, suposo. I no hi ha bar, però va passant una noia amb un carretó amb menjar i beure.
Us poso algunes fotos que vam fer des de l'estació de Shin-Yokohama, el dia que anàvem cap a Kyoto!

Nozomi

Amb el Japan Rail Pass pots agafar tots els trens excepte els NOZOMI, que són els més ràpids, ja que fan menys parades. Però tot i així, els HIKARI i els KODAMA, que són els que hem agafat, també s'anomenen Super Express i aquests noms així, i van molt ràpids també, així que cap problema!
Hikari


Estació de Shin-Yokohama


Tipus de tren, hora de sortida, destinació i altra informació. La informació va variant entre els Kanjis i el nostre abecedari. No patiu! Que tot s'entén molt bé, tot està molt ben indicat i no hi ha pèrdua!