Avui us posaré algunes fotos per anar explicant com ha anat el dia i algunes curiositats.
Ahir, durant la volta que vaig fer pel barri, vaig tirar algunes fotos. Per exemple, la d'aquí al costat. És una màquina expenedora de begudes, i n'està ple pels carrers, com també de tabac (i mira que està prohibit fumar a bona part dels carrers...). Les begudes solen valer 100 yens a la màquina, que és gairebé 1 €. Tenen begudes molt estranyes, a part de la incondicional coca-cola, que és a tot arreu =).
Això d'aquí a sota és el campus de la YNU. La meva facultat és la S7-5, que està a la part sud-oest del mapa. Jo visc just al costat, però he de fer una mica de volta per entrar per la "waste-gate". Al principi sembla una mica complicat, però el camí que he de fer ja me'l sé!
Anna May
Tokiwadai House, Nº 36
79-9 Tokiwadai
Hodogayaku
Yokohama City
240-0067
Japan
Això és el que m'he trobat aquest matí quan he arribat a la uni! Un Mac m'han donat! (bé, deixat...). Mireu com és de gran, comparat em el meu preciós portàtil! I no és pas l'unic Mac que tenen, eh... Gairebé tots en tenen un. Que grans! També m'han ensenyat els laboratoris i estan molt ben equipats... Una sala amb un munt d'aparells i ordinadors (reòmetres, raigs-X, DLS, espectrofotòmetres, aparells per mesurar angles de gota i tensió interfacial, banys, balances, centrífugues...). A més, són tan ben educats tots que m'han ajudat a posar internet, tant al Mac com al meu portàtil... Hi hem estat una bona estona entre tots, perquè entre que no trobàvem l'IP, el DNS, el noséquè... Un merder... (Sí, ho heu endevinat, no som informàtics...) Però al final tot bé! Miracle!
- tako: pop (en sashimi)
- hokke: un peix
- eramame: soybeans
- tamagoyaki: una truita a l'estil japonès
- biiru: cervesa! (nama biiru: cervesa de barril)
- chizimi: una espècie de pancake salat
- ochazuke: un plat típic de sopa d'arròs amb pèsols verds i salmó o pruna
- sunagimo: estómac de pollastre (és molt dur i com un xiclet)
Aquí us ensenyo la foto del restaurant. Érem 10. Per ordre començant pel sud-est i fent la volta: Takuya, Soichiro, Taro, Tsuji, Eriko, Tawa, Anna-san (és com em diuen), Chika, Kenji Aramaki (el profe, que té 37 anys!) i Akio. El Soichiro i el Tsuji són undergraduates, i fan el projecte; el Taro, l'Eriko i en Tawa estan al primer any de màster, i en Takuya, la Chika i l'Akio estan al segon any de màster. M'han dit que no es quedarà cap a fer el doctorat, sinó que tots van a treballar. Es veu que durant el segon any de màster ja busquen feina, i ara els tres que acabaran a l'abril (a l'abril és quan fan el canvi de curs acadèmic) ja tenen feina assegurada. Per exemple, la Chika, anirà a treballar a KOW, que és l'empresa japonesa de tensioactius més gran i famosa.
Després de sopar hem anat a un altre pub, a beure més i encara han demanat més menjar per compartir. Mira que estan prims prims, però no paren de menjar (i beure!) A més, beuen unes begudes molt dolces també, uns cocktails amb iogurt o llet i també cocktails amb shochu que són molt bons. Hem vist el gol de Brasil contra Holanda (començava a les 11h de la nit aquí!).
I ja per acabar, els passos de vianants en forma de creu existeixen! I tots els cotxes es paren als encreuaments i passen els vianants! Impressionant!
Oiasuminasai!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada