dimecres, 14 de juliol del 2010

Left - Right!

Ohayo!

Avui un dia bastant tranquil·let. M'he passat el dia fent emulsions en tub i fent anar el reòmetre! En tenen dos, i un que fins ara anava, avui s'ha espatllat! Quina por! Per sort, l'altre va prou bé i ara no hi ha ningú fent-lo servir, així que ho faré jo. Ahir també vaig començar a fer experiments de SAXS (small angle X-ray scattering) a les mostres. Això de començar a tocar aparells està molt bé.

Per dinar avui he menjat un bol d'arròs amb carn per sobre i unes coses verdes que semblaven espàrrecs, tot i que no ho eren, i un rovell d'ou a sobre com el d'un ou ferrat, o més cru. Es tracta que has de barrejar-ho tot, així l'ou es cou amb l'arròs que està calent. Es veu que és un plat típic d'aquí, fa molt de temps. Boníssim!

I avui, també, és el primer dia que veig el cel blau! Ara s'està a punt d'acabar ja el Tsuyu, la temporada de pluges, així que ja hi ha menys núvols que tapen el cel. Fins ara cada dia hi havia el cel ben blanc. I, com que hi ha menys núvols, quan he sortit a córrer he vist per primer cop la lluna des de Japó! Era preciosa, un tall de meló ben fi, en forma de D, o sigui, creixent. Sempre recordaré un conte que vaig llegir de petita "la lluna diu mentides"; i sempre em serveix per recordar en quin estat està la lluna. Així que d'aquí poc, lluna plena! He fet alguna foto de la lluna, però no són ni de bon tros iguals que els meus ulls veien. Li costa molt a la meva càmera fer fotos de nit... O dec ser jo que no en sé fer!

Potser aquest cap de setmana anem a un onsen. En tincmoltes ganes. Quan sàpiga realment com és, us ho explico!

De moment, les paraules noves d'avui:

- dentaku: calculadora
- enpitsu: llapis
- mota: motor
- ramera: lamelar
- noto: llibreta
- konpyuta: ordinador
- mausu: ratolí


Com veieu, moltes paraules vénen de l'anglès! I us ho havia dit que condueixen per l'esquerra, oi? Però pel que es veu, això no és pas influència anglesa, sinó que va sorgir d'ells. El fet que alguns països condueixin per l'esquerra i alguns per la dreta, demostra que és una decisió totalment arbitrària que ha fet l'ésser humà. Potser pot donar una idea de com pensea(o com pensava) la societat que viu a cada lloc. Pensem-hi!